duminică, 25 iulie 2010

memorie si imaginatie

Nu mi-am sarutat sotia deja de ani de zile. asa si traim, fiecare cu serviciul, gandurile si preocuparile lui. si cu rudele sale, evident. un fel de joc permanent de-a trasul franghiei - castiga capatul care are sau mai multi oameni sau e mai plini de draci.
din cand in cand, ne satisfacem fiziologic, fara mare tragere de inima. ca prostituatele, asa cum le stim din filme - fara saruturi... si parca ai vrea sa renunti la o astfel de viata, de mai multe ori chiar am pus lucrurile la punct, insa se pare ca nu definitiv, iar pe de alta parte, ti-e frica de necunoscut, de rupturi categorice... ,de fapt, e frica de a-ti lua viata in maini si de responsabilitate in fata propriei persoane. pana aici totul e foarte comod - vinovatul e celalat, insa odata cu acest pas, cine il face iimisi asuma viitorul. si mai ales trecutul. altfel, continui sa traiesti intre memorie si imaginatie. pendulezi intre acestea doua, intr-un ciudat amalgam de realitate si vis si tot alungi idea ca esti un ratat. cand am citit Buldozerul la cenaclul din Cluj, ma temeam ca vorbesc prostii: ca nici valoare literara din punct de vedere tehnic nu e, dar mai ales ca emotionala nu e de ajuns... poezia s-a pierdut intre timp, odata cu altele care nu au fost publicate, atunci cand am renuntat sa mai scriu. convalescenta a fost frumoasa, scriam poezii in vis, eram fascinat de visurile mele, dar m-am impus sa nu notez nimic...memoria cu memoria, visurile - cu visurile, ca si mortii cu viii, e bine sa le tii separat..cand au inceput sa mi se publice textele m-am speriat, ce va fi daca am ratat? daca sunt proaste? mai bine nu scriu... si problema aici e anume masura, daca masori din perspectiva memoriei sau a imaginatiei...acum imi amintesc cateodata despre corpul unei femei, pe care o cuprinzi in intunreric, pe o banca in parcul din Slanic sau intr-un pat de camin...fiorul alteritatii... cu timpul insa, pe masura ce ma cautam pe mine in ele, am pierdut acel fior, dar nu prea sunt sigur ca m-am gasit pe mine, intre timp.. si daca as fi fost afectat de situatie candva, cu trecerea anilor, rateurile incepi sa le gandesti ca istorie...

10 comentarii:

  1. Băi, textu' ăsta e periculos, eu tot am kikat pe umniak...

    Vez dacă bei numa' nonalcoolică...

    Oscur aşa... ni-o plăşet... toka vot cu ratat eto zria...

    Treb' snidushim la curvi sometime ca sa te zatrahuiasca pana la moarte si sa scoata macar oleac de negativ...

    Am trimis mailu' cu FDI...

    RăspundețiȘtergere
  2. Larry, ne vopros, cum revin in patrie, saptamana viitoare, mergem!... da daca te-ai gruzit, inseamna ca textul si-a atins scopul. eu incerc aici sa construiesc niste personaje, fara a ma obliga, in acelasi timp, sa gasesc o forma finala, fie aceasta roman, eseu sau altceva...

    RăspundețiȘtergere
  3. si da, mersi pt ajutor cu FDI-urile!

    RăspundețiȘtergere
  4. tii minte prikolul acela sovietic, devuska vi tantsuete? da. - a ia poiu....

    apu iaka, hai, blin, scrie si tu ceva pe blog:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Da Quant pan' publica un post a inghetza apa in pizda :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. io tot shetesc...sh blea interesno..ma gindesc deja la identitatea care se ascunde dupa personajul din afacerea watergate...

    RăspundețiȘtergere